Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:54:04+01:00
A)

x - 5 (x-2) < 6 - 8x
x-5x+10<6-8x
-4x+8x<6-10
4x<-4
x<-1

b)

0,3 (2 - x) > -(0,5 + x) + 4,6
0,6-0,3x>-0,5-x+4,6
-0,3x+x>-0,5+4,6-0,6
0,7x>-1,1+4,6
0,7x>3,5
7x>35
x>5

c)
x-1/3 - 4 < x/5
x-x/5<4+1/3
5x-x<20+5/3
4x<21+2/3
x<(21+2/3)/4

d)

(2x + 1) (2x - 1) - (2x - 1)² > -4
4x-1-4x^2-4x+1>-4
-4x^2>-5
4x^2>5
4x>[pierwiastek z 5]
x>[pierwiastek z 5 dzielony]/4
1 5 1
2010-03-07T16:12:37+01:00
A)
x - 5 (x-2) < 6 - 8x
x - 5x + 10 < 6 - 8x
-4x + 8x < 6 - 10
4x <-4
x < -1

b)
0,3 (2 - x) > -(0,5 + x) + 4,6
0,6 - 0,3x > -0,5 - x + 4,6
-0,3x + x > -0,5 +4,6 - 0,6
0,7x > 3,5 /*10
7x > 35
x >5

c)
x-1/3 - 4 < x/5
x - ⅓ - 4 < x/5 /*5
5x - 5/3 - 20 < x
5x - x < 20 + 5/3
4x < 60/3 + 5/3
4x < 65/3 /*3
12x < 65
x < 65/12

d)
(2x + 1) (2x - 1) - (2x - 1)² > -4
4x² - 1 - (4x² - 4x +1) > -4
4x² -1 -4x² + 4x -1 > -4
4x > -2
x > - ½
1 5 1