1)jeden z kątów pewnego trapezu wpisanego w okrąg ma miarę 50 °.Oblicz miary pozostalych katów tego trapezu.
2)skonstruuj trójkąt równoramienny wiedząc ze kąt między ramionami ma miarę 45° a promień okręgu opisanego na tym trójkącie ma długość 3,5 cm.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:49:33+01:00
1) Jedynym trapezem, który może być wpisany w okrąg jest trapez równoramienny.
Trapez równoramienny posiada dwie pary kątów ostrych i dwie pary kątów rozwartych, więc:
kąty ostre-2*50stopni=100stopni
w czworokątach suma miar kątów ma 360stopni, więc
kąt rozwarty: (360stopni-100stopni) :2=260stopni :2=130stopni

Skonstruowanie nie jest trudne. Musisz skorzystać ze wzoru.

LICZĘ NA NAJLEPSZĄ ODPOWIEDŹ.
2010-03-07T15:49:37+01:00
A)
Jedynym trapezem, który może być wpisany w okrąg jest trapez równoramienny.
Trapez równoramienny posiada dwie pary kątów ostrych i dwie pary kątów rozwartych, więc:
kąty ostre-2*50stopni=100stopni
w czworokątach suma miar kątów ma 360stopni, więc
kąt rozwarty: (360stopni-100stopni) :2=260stopni :2=130stopni

b)niestety nie wiem
2010-03-07T18:08:20+01:00
A)
Jedynym trapezem, który może być wpisany w okrąg jest trapez równoramienny.
Trapez równoramienny posiada dwie pary kątów ostrych i dwie pary kątów rozwartych,
kąty ostre-2*50stopni=100stopni
w czworokątach suma miar kątów ma 360stopni,
kąt rozwarty: (360stopni-100stopni) :2=260stopni :2=130stopni

b nie wiem