Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:53:48+01:00
Czy do pięciu butelek o pojemności 1/4 litra, trzech o pojemności 2/3 litra i trzech o pojemności 1 1/2 zmieści się 8 litrów napoju?

5*1/4+3*2/3+3*3/2=5/4+2+9/2=5/4+8/4+18/4=31/4=7 i 3/4

Odp. Do podanych butelek NIE zmiesci sie 8l napoju
27 3 27
2010-03-07T15:56:29+01:00
5*1/4l+3*2/3l+3*3/2l=5/4l+2l+9/2l=1 1/4l+2l+4 1/2l=3 1/4+4 2/4=7 3/4 l

7 3/4 l < 8 l
Odp.
W podanej liczbie butelek nie zmieści się 8 l
pozdrawiam:)
77 4 77