Zad.1. Sprawdź gdzie znajduje się piramida cheopsa. W odpowiedzi uwzględnij nazwę kontynentu, państwa, miejscowości.

zad.2. ustal, kto i w jakim celu kazał ją wznieść
zad.3. podaj kiedy powstało to arcydzieło architektury
zad.4. opisz jej wygląd
zad.5. spróbuj wyjaśnić, dlaczego piramida cheopsa uważana była za jeden z siedmiu cudów starożytnego świata.

3

Odpowiedzi

2010-03-07T19:07:20+01:00
zadanie 1 Piramida Cheopsa oraz piramidy Chefrena i Mykerinosa znajdują się około 10 kilometrów od centrum Kairu.

20 3 20
2010-03-07T19:08:15+01:00
1 Piramida znajduje sie w
kontynent - Afryka
państwo- Egipt
miejscowość- Giza



2 Nikt nie wie dokładnie, po co wzniesiono Piramidę Cheopsa. Miał być to grobowiec faraona. Kazał wznieśc ją Cheops.

3 Powstała ona ok. 2560 roku

18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:12:23+01:00
1 Giza miasto w starożytnym Egipcie
2Miejsce pochówku faraona Cheopsa ,prawdopodobnie wg projektu Hemona
3 Została wzniesiona w XXVI wieku p.n.e.
4Pierwotna długość boku podstawy wynosiła 230 m, wysokość 146,6 m, kąt nachylenia ścian 51 stopni i 50 sekund. Ściany piramidy Cheopsa były obłożone licówką z polerowanego białego wapienia, a wierzchołek czarnym diorytem. Rdzeń piramidy wzniesiono z ciosów miejscowego wapienia. Piramida Cheopsa składa się z 2,5 miliona bloków kamiennych, o łącznej wadze 6 miliona ton. Waga jednego bloku wynosiła od 3 do 80 ton (według Jeana Suchy'ego i Chantala Cinquina nawet do 390 ton !). Wejście do piramidy znajduje się pośrodku ściany północnej, na wysokości 20 m i prowadzi do stromego korytarza, na przedłużeniu którego wykuto w skale pod piramidą komorę grobów, której nigdy nie wykończono.
5Jest zorientowana zgodnie z kierunkami świata.
57 4 57