Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T15:54:37+01:00
Łodyga - Organ ten stanowi wegetatywną część rośliny, która stanowi oparcie dla liści. Dzięki niej roślina utrzymywana jest w pionowej pozycji. Wytwarza substancje pokarmowe, transportuje je i magazynuje, a także przewodzi oczywiście wodę.
2 5 2
2010-03-07T15:54:51+01:00
Transportuje sole mineralne i wode
odprowadza substancje powstajace w procesie fotosyntezy
utrzymuje rosline w pionie / poziomie <zalezy kiedy>

1 5 1
2010-03-07T15:55:46+01:00
Łodyga stanowi wegetatywną część rośliny, która stanowi oparcie dla liści. Dzięki niej roślina utrzymuje pionową postawę. Łodyga jest łącznikiem pomiędzy korzeniem a liśćmi. Jej rola polega także na wytwarzaniu substancji pokarmowych, transportowaniu i magazynowaniu ich. Zasadniczą rolą jest jednak przewodzenie wody.
4 4 4