Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:10:15+01:00
Podstawa górna 12
podstawa dolna( 150%*12)/100=18
wysokość 1/3*18=6

długosć ramienie liczymy z pitagorasa

6^2+3^2=x^2
36+9=x^2
45=x^2
x= pierwiastek z 45 czyli 3*pierwiastek z 5

Obw=12+18+6*pierwaiastekz 5=30+6*pierwiastek z 5
2 3 2
2010-03-07T16:11:16+01:00
Skoro podstawa dolna to 150 procent gornej, to ma ona 18 cm.
wysokosc- 1\3 z 18 czyli 6.
reszte obliczamy pitagorasem.
xkwadrat= 6kwadrat plus 3 kwadrat
xkwadrat= 36 + 9
x kwadrat = 45
czyli x = pierwiastek z 45, czyli 9.

wiec: 18+12+(1x9)=48 cm
1 5 1