Oblicz, o ile procent mniejsze odsetki otrzyma klient po roku, jeżeli bank początkowo proponował lokatę oprocentowaną 7% w skali roku, ale oprocentowanie tej lokaty obniżył o 2 punkty procentowe.


bardzo proszę o szybkie rozwiązanie. strasznie mi zalezy ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:25:41+01:00
Oblicz, o ile procent mniejsze odsetki otrzyma klient po roku, jeżeli bank początkowo proponował lokatę oprocentowaną 7% w skali roku, ale oprocentowanie tej lokaty obniżył o 2 punkty procentowe.

p=7%
t=1 rok
K-kwota
d-odsetki

d1=kpt/100
d1=K*7*1/100
d1=0,07k

p=5%
d2=0,05K

stracą 0,02K

0,02/0,07=2/7 *100%=200/7 %=28 i 4/7 %
5 4 5
2010-03-07T16:27:15+01:00
X to kwota do oprocentowania
(x+7%x)-(x+5%x)=(x+7/100x)-(x+5/100x)=x+7/100x-x-5/100x=7/100x-5/100x=2/100 x