Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T16:20:41+01:00
H=gt2/2
h=10m/s2*4s2/2=20m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:20:49+01:00
Dane:
t=2s
g=10m/s²
Szukane:
h=?
Rozwiązanie:
h=gt²/2
h=10m/s²^(2s)²/2=10m/s²^4s²/2=20m
2010-03-07T16:38:25+01:00
Jest to ruch jednostajnie przyspieszony, bo na kamień działa stała grawitacji.
Wysokość z której spada kamień, jest równa drodze w ruchu jednostajnie przyspieszonym(oczywiście zakładam że na kamień nie działa żaden opór).

Dane:
g≈10m/s²
t=2s
SZUKANE:
H=?

Rozwiązanie:
H=½gt²
H=½*10m/s²*2²=20m
Odp.Wysokość dachu wynosi 20m.