Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:28:38+01:00
Duże zbiorniki nie zamarzają do dna, ponieważ zimno przedziera się stopniami, z podziałem na metry. Na samym dnie panuje np. temperatura +4oC, zaś na powierzchni może dochodzić do -10. Poza tym gdyby zbiornik wodny zamarzł do dna, żyjątka (ryby itd.) umarłyby, wyginęły.
PROSTE:)
8 3 8
2010-03-07T20:32:04+01:00
Ponieważ zimą zamarza tylko powierzchniowa warstwa wody(0 ST.C),przy dnie temp.utrzymuje się w granicach 4 st C.Ta właściwość sprawia że większość organizmów wodnych jest aktywna też zimą.
3 2 3