PILNE! POTRZEBNE OD ZARAZ!
Prosze o rozwiązania i obliczenia oraz z kad sie "co" wzieło. Z góry dzieki! :)

1.Do banku A wpłaciliśmy 8000 zł. na lokatę roczną oprocentowaną 4,3% w skali roku. O ile więcej zarobilibyśmy, gdybyśmy wpłacili tę sama kwotę do banku B, w którym, oprocentowanie lokaty rocznej jest o 1,5 punktu procentowego wyżesze niż w banku A?
Wynik powinien wynosić 120 zł.

2.Krysia wpłaciła do banku pewną kwotę na lokate roczną oprocentowaną 4% w skali roku. Od dopisanych odsetek został pobrany podatek w wysokości 20%. Jaką kwotę wplaciła Krysia, jeśli po roku odebrała z banku 2580 zł.?
Wynik : 2500 zł

2

Odpowiedzi

2009-10-21T20:29:42+02:00
Bank A
8000 * 4,5% = 360 zł
Bank B 8000* (4,5%+1,5%) = 480 zł

480 zł - 360 zł = 120 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T20:32:01+02:00
Zad.18000+4,3% z 8000=8000+0,043 razy 8000=8000+344=8344 teraz drugi bank 8000+5,8 z 8000=8000+0,058 razy 8000=8000+464=8464 5,8%=0,058 a 4,3%=0,043 5,8% wzięło sie stąd,ze 4,3+1,5 punkta procentowego dalej 8464zł-8344=120zł tyle by zarobiła zad.2 x-kwota wpłacona x+0,04x-0,2razy 0,04x=2580 1,04x-0,008x=2580 czyli 1,032x=2580 x=2500zł-tyle wpłaciła 4% to 0,04