Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:44:16+01:00
7.

V szescianu = a³
V = 14³
V=2744



V walca = πr² *H
V = π 7² *14
V= 686π
V≈ 2154,04


(V walca/ V szescianu) * 100%
(2154,04/2744) * 100% = 78,5% --> to jest rozwiązanie
2010-03-07T16:56:01+01:00
O = a × b × h
O = 14 × 14 × 14
O = 2744

V walca = πr² × H
V = π 7² × 14
V= 686π
V≈ 2154,04

(V walca/ V sześcianu) × 100%
(2154,04/2744) × 100% = 78,5%
2010-03-07T17:22:02+01:00
ZADANIE 7.
Vsz- objętość sześcianu
Vw- objętość walca
a- krawędź sześcianu
r- promień walca
H- wysokość walca

a = 14cm, czyli
H = 14cm
r = 7cm


Vsz. = a³
Vsz = 14³
Vsz = 2744cm³

Vw = πr² * H
Vw = π * 7² * 14
Vw = 3,14 * 49 * 14
Vw = 2154,04cm³


Vsz - 100%
Vw - x%

2744 - 100%
2154,04 - x% (proporcje- czyli mnożenie "na krzyż")
2744x = 2154,04 * 100
2744x = 215404 /:2744
x = 78,5%

OPD. OBJĘTOŚĆ WALCA STANOWI 78,5% OBJĘTOŚCI SZEŚCIANU!

POZDRAWIAM :)