Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:33:11+01:00
Maria Skłodowska-Curie urodzona dnia 7 XI 1867 w Warszawie przy ulicy Freta 16.Najmłodsze dziecko Władysława Skłodowskiego który pracował w Warszawie jako nauczyciel matematyki oraz fizyki .Maria po ukończeniu gimnazjum uczyła się przez pewien czas samodzielnie, po czym wyjechała na studia do Paryża – które umożliwiła Marii jej siostra Bronisława. Uzyskała tam licencjat nauk fizycznych i matematycznych. Gdy ukończyła studia wróciła do kraju, jednak po kilku miesiącach, nie mogąc pracować naukowo wróciła do Paryża. Tam też poznała Piotra Curie młodego profesora fizyki w Szkole Przemysłowej Fizyki i Chemii w Paryżu. W 1895 roku zawarli związek małżeński. Odtąd pracowali razem. Dwa lata po ślubie przyszła na świat ich pierwsza córka – Irena, późniejsza laureatka Nagrody Nobla.
128 3 128
thx za odpowiedz bo potrzebuje na histę z głupia panią <3 :)
2010-03-07T16:35:06+01:00
Maria Składowska-Curie urodziła się 7 listopada 1867r. w Warszawie, zmarła 4 lipca w Passy. Była chemikiem i fizykiem narodowości polskiej. Jednak większość życia spędziła we Francji, gdzie rozwinęła swoją naukę. Była dwukrotnym laureatem Nagrody Nobla: w 1903 z fizyki razem z mężem, a w 1911 z chemii. Odkryła dwa pierwiastki: rad i polon. Jako pierwsza kobieta z chemii i fizyki studiowała na Sorbonie.
189 4 189
2010-03-07T16:35:57+01:00
Maria Skłodowska-Curie
Urodziła się 7 listopada 1867 r. w Warszawie, zmarła 4 lipca 1934 r. w Passy.
Chemik oraz fizyk narodowości polskiej. We Francji rozwineła swoja karierę naukową- tam też spędziła większość swego zycia. Do jej zyciowych osiagnięć należą: opracowanie teorii promieniotwórczości, technik rozdzielania izotopów promieniotwórczych oraz odkrycie dwóch nowych pierwiastków — radu i polonu. Pod jej osobistym kierunkiem prowadzono też pierwsze w świecie badania nad leczeniem raka za pomocą promieniotwórczości. Dwa razy została wyróżniona słynną nagrodą Nobla.
1. 1903 z fizyki wraz z mężem i Henrim Becquerelem za badania nad odkrytym przez Becquerela zjawiskiem promieniotwórczości.
2. 1911 z chemii za wydzielenie czystego radu.
158 4 158
thx
lol mam tak samo xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd xd