Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:34:54+01:00
1.
3x + 2y =19
5x - y =10

3x+2y=19
-y=10-5x / *(-1)

3x+2y=19
y=-10+5x

3x+2*(-10+5x)=19
y=-10+5x

3x-20+10x=19
y=-10+5x

13x=39 / :13
y=-10+5x

x=3
y=-10+5x

x=3
y=-10+5*3

x=3
y=-10+15

x=3
y=5

sprawdzenie:
5x - y =10
5*3-5=10
15-5=10
L=P

2.
x - y = -2 / *(-1)
2x - y = 1

-x + y = 2
2x - y = 1
+___________

x=3

-x+y=2
-3+y=2
y=2+3=5

x=3
y=5


1 5 1
2010-03-07T16:40:24+01:00
Zad. 1
3x + 2y =19
5x - y =10 /-5x

3x + 2y =19
-y=10-5x /*(-1)

3x + 2y =19
y=-10+5x

Podstawiamy za y (-10+5x) :
3x+2(-10+5x)=19
3x-20+10x=19
13x-20=19
13x=39
x=3

Wyliczamy y:
3x + 2y =19
3*3+2y=19
9+2y=19
2y=10
y=5

Sprawdzamy:
3*3+2*5=19
9+10=19
19+19

Odp. x=3, y=5

zad. 2
x - y = -2 / *(-1)
2x - y = 1

-x + y = 2
2x - y = 1

x=3

Wyliczamy y:
3-y=-2
-y=-5
y=5

Sprawdzamy:
3-5=-2

:)

1 5 1