Odpowiedzi

  • tomp
  • Początkujący
2010-03-07T16:32:44+01:00
Wartość:1 KM = 735,49875 W

skrót: KM

zastosowanie: używana do określenia mocy silników spalinowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:39:04+01:00
1 KM = 75 kGm/s = 735,49875 W = 0,9863 HP

Jednostka utworzona w XIX w. w Niemczech na wzór konia parowego (HP) stosowanego w krajach anglosaskich dla porównywania mocy maszyn parowych z koniem. Moc 1 KM odpowiadała mocy zaprzęgu z jednym koniem, 2 KM – z dwoma końmi itd. (w przybliżeniu). Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat. Stosowany bywa też niemiecki skrót PS (Pferdestärke).

Można spotkać też oznaczenie bhp (lub BHP), jest to Brake Horse Power – moc uzyskana na hamowni; wartość ta może być minimalnie większa od rzeczywistej mocy wyjściowej (nie uwzględniająca oporów stwarzanych przez dalsze przekładnie).