Fileas Fogg, głowny bohater jednej z powieści Juliusza Verne'a, postanowił w ciągu 80 dni odbyć podróż dookoła świata. Wyruszył z Londynu 2 października 1872 roku o godzinie 8.45 wieczorem, udając sią na wschód - w stronę Suezu. Każdego dnia robił zapiski i przestawiał odpowiednio zegarek, mając świadomość przekraczania stref czasowych. Wracając do Londynu, zapisał w dzienniku: 80 dzień podróży - 21 grudnia, godzina 8.50 wieczór. Z zapisków wynikało, że przedsięwzięcie nie udało się. Bohater spóźnił się o pięc minut. Nasz podróżnik był jednak w błędzie. Przybył dp celu 20 grudnia, czyli całą dobę wcześniej niż sądził.

Wytłumacz, w jaki sposób doszło do tej pomyłki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T20:27:00+02:00
Fileas Fogg przekroczył międzynarodową linię zmiany daty, nie zmieniając jej, tak więc dlatego przybył (a tak mu się przynajmniej wydawało) dobę wcześniej.
Pozdrawiam;)
3 4 3
2009-10-21T20:29:34+02:00
On po po prostu jechał ze wschodu na zachód (tak jak krąży ziemia). W wym wypadku źle nastawiał zegarek. ;) Gdyby jechał z zachodu na wschód to wtedy przyjechałby w 80 dniu swojej podróży. Po prostu pomylił kierunki, co wyszło mu na dobre. ;))) ;*
2 1 2