Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:39:45+01:00
A=4

V = a³

V = 4³

V = 64 cm³

Odp. Objętość czworościanu wynosi 64 cm³.
2 1 2
2010-03-07T16:41:50+01:00
Oblicz objętość czworościanu foremnego o boku 4 cm.

Wzór na objętość czworościanu foremnego.
V=√2/12×a³=√2/12×4³=64√2/12=16√2/3≈7,54cm³
1 5 1
2010-03-07T16:54:33+01:00
V=?
a= 4cm

2²+h²=4²
4+h²=16
h²=12
h=2√3

1/3h=1/3*2√3=2√3/3

Pp=1/2a*h
Pp=1/2*4*2√3
Pp=4√3

V=1/3*4√3*(2√3/3)
V=24/9
V=2 i 2/3

Odp:Objętośc tego czworościanu wynosi 2 i 2/3.