Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:47:34+01:00
Główne państwa Osi
* Niemcy
* Faszystowskie Włochy
* Cesarstwo Japonii
# Drugorzędne Państwa Osi
* Węgry
* Rumunia
* Słowacja
* Bułgaria
* Jugosławia
# Inni współwalczący
*Finlandia
* Syjam
* Irak

Celem "państw Osi" było przejęcie kontroli nad całym rejonem Morza Śródziemnego

koalicja - sojusz państw w celu wspólnego prowadzenia wojny przeciwko innemu państwu lub grupie państw;

alianci - sojusznicy,sprzymierzeńcy ,

kontrofensywa -działania zbrojne podejmowane przez jednostki wojskowe pozostające w obronie

7 4 7
2010-03-07T16:52:26+01:00
Państwa Osi:

1. Niemcy (III Rzesza Niemiecka)
- zwiększenie przestrzeni zyciowej dla Niemców (rasy aryjskiej) Mniej więcej, chodziło tu o podporządkowanie całego świata.
- Ideologia nazistowska wyznawana przez jedyną partię rządząca- NSDAP
- eksterminacja ludności żydowskiej
- eliminowanie opozycji i wrogów politycnych Adolfa Hitlera (fuhrera i wodza kraju) oraz NSDAP

2. Włochy
- na czele stał Benito Mussolini
- ideologia faszystowska (nieco w łagodniejszym stopniu niz nazizm w niemczech)

3. Japonia
- Po dołączeniu do państw osi miała za zadanie zaatakować stany zjednoczene
- rządził cesarz z władzą absolutną

Koalicja- dobrowolny związek państw, partii, ugrupowań politycznych, mający wytyczone konkretne cele i założenia.

alianci- związek państw, które sprzeciwiły się polityce niemiec i wypowiedziały im wojnę walcząc z nimi na frontach II wojny światowej. Aliantami były takie państwa jak: USA, Rosja, Francja, anglia

kontrofensywa- atak wojska przeprowadzony po odparciu ataku wroga.
3 3 3