Odpowiedzi

2010-03-07T16:46:22+01:00
W pewntm trójkacie prostokątnym jeden z kątów ostrych ma miarę 2 razy mniejszą niz suma miar dwóch pozostałych kątów .
Oblicz miary kątów tego trójkata.
x,y i 90⁰- kąty trójkąta
2x=90⁰+y
x+y+90⁰=180⁰

2x-y=90⁰
x+y=90⁰
---------
3x=180⁰
x=60⁰
y=30⁰
i 90⁰
91 3 91
2010-03-07T16:49:39+01:00
Suma miar wszystkich kątów w trójkącie =180.

Z tresci zadania wiemy ze jest to trójkąt prostokatny czyli posiada kat =90.

x=miara mniejszego kata
2x=miara wiekszego bo jest 2 razy dluzsza

Tworzymy równanie:
x+2x+90=180
3x+90=180
3x=90
x=30

x=30
2x=60

Odp. Miary katow tego trojkata to: 30, 60, 90.
160 4 160
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:57:59+01:00
X - 1 kąt
1/2 (x + 90°) - 2 kąt
90° - 3 kąt
x+ 1/2x + 45° +90° = 180°
1½x = 45°
x = 30° - 1 kąt
½ 30 + 45° = 60° - 2 kąt
miary: 30°, 60°, 90°




146 4 146