1.Do dzbanka nalano 7,2 l soku malinowego.Ile filiżanek o pojemności 180cm3<sześciennego> można napełnić tym sokiem??

2.Pole powierzchni sześcianu wynosi 3,84cm2<kwadratowego>. Oblicz długość krawędzi tego sześcianu.


PROSZĘ NIE ROZUMIEM TEGO A MAM TO NA JUTRO, INACZEJ DOSTANE 1

3

Odpowiedzi

2010-03-07T16:56:19+01:00
1. 1dm³=1l
7,2l=7,2 dm³

1dm³=1000cm³
7,2*1000=7200cm³
7200:180=40
Odp: MOzna napelnic 40 filizanek.

2.Pp=6a²=3,84 cm²
6a²=3,84cm² /:6
a²=0,64 cm² /√
a=0,8 cm

Odp:Krawedz szescianu wynosi 0,8cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:57:01+01:00
1.Do dzbanka nalano 7,2 l soku malinowego.Ile filiżanek o pojemności 180cm3<sześciennego> można napełnić tym sokiem??
1l=1dm sześcienny czyli 100cm sześciennych
to
7,2l=7,2dm sześciennego= 7200 cm sześciennych
Trzeba teraz to podzielić
7200:180=40
Można napełnić 40 filiżanek

2.Pole powierzchni sześcianu wynosi 3,84cm2<kwadratowego>. Oblicz długość krawędzi tego sześcianu.

Pole sześcianu to 6 ścian kwadratowych
3,84 :6=0,64 cm kwadratowego (taką powierzcnię ma każda ściana sześcianu, która jest kwadratem)
0,64 do kwadratu=0,8
Każda krawędź tego sześcianu to 0,8 cm
1 5 1
2010-03-07T16:57:30+01:00
1l = 1000 cm3
7,2l = X

X = (7,2l * 1000cm3):1l
X= 7200cm3

1filiżanka = 180cm3

7200 : 180 = 40

Można wypełnić 40 filiżanek.