Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:52:09+01:00
W trzech klasach szóstych jest 85 uczniów. w kl 6a jest o dwóch uczniów mniej niż w klasie 6b, a w klasie 6c jest o trzech uczniów więcej niż w klasie 6b. oblicz ilu uczniów jest w każdej klasie.

a - liczba uczniów w klasie a
b - liczba uczniów w klasie b
c - liczba uczniów w klasie c

a+2=b
c=b+3
a+b+c=85

a+2=b
c=b+3=a+5
a+a+2+a+5=85

a+2=b
c=b+3=a+5
3a=78 =>a=26

b=28
c=31
a=26
20 4 20
2010-03-07T16:52:55+01:00
W 6a: x-2
w 6b: x
w 6c: x+3

x-2+x+x+3=85
3x+1=85
3x=84
x=28
x-2=26
x+3=31
3 5 3