Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:07:58+01:00
1.
Chwasty, rośliny występujące spontanicznie wśród roślin uprawnych, oddziaływujące na nie niekorzystnie, konkurujące o pokarm, wodę i światło. Chwasty są zwykle bardzo żywotne, charakteryzują się bujnym wzrostem, dużą plennością i odpornością na choroby.

przykłady:
oset,pokrzywa,babka lancetowata, mniszek lekarski(mlecz)

2.
szkodniki: stonka, bielinek kapustnik, turkuć podjadek
pozyteczne: dżdżownica, biedronka, pszczoły
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T17:10:03+01:00
1. Chwasty określane są jako rośliny niepożądane z punktu widzenia człowieka.
-pokrzywa
-ostrożeń
-wilczomlecz
-mak polny

2.
szkodniki:
-stonka ziemniaczana
-mszyce
-bielinek kapustnik

pożyteczne:
-biedronka
-ropucha szara
-ptaki
2 5 2
2010-03-07T17:17:16+01:00
Chwasty rosną zazwyczaj dziko na polu uprawnym, łące, pastwisku itp. np:
perz, babka lancetowata , dziewanna pospolita , rdest ptasi

szkodniki : stonka, mszyce, pędraki
3 4 3