Gospodyni hodowała króliki, gęsi i kury.Wszystkie te zwierzęta miały 192 nogi. Króliki miały tyle nóg, ile gęsi i kury razem, a króliki i gęsi miały dwa razy więcej nóg niż kury.Ile zwierząt każdego rodzaju hodowała gospodyni?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:12:06+01:00
Kroliki maja 4 nogi
gęsi i kury 2
x-liczba nog gesi
y-liczba nog kur
wiecz zadania:
x+y to liczba nog krolikow

x+y+x=2y
2x+y=2y
2x=y

x+y+x+y=192
2x+2y=192
2x=y
3y=192
y=64
x=32
x+y=96

skoro y (liczba nog kur) =64 to kur bylo 32 (bo kazda ma 2 nogi)
skoro x (liczba nog gesi)=32to gesi bylo 16 (bo kazda ma 2 nogi)
skoro x+y (liczba nog krolikow)=96 to krolikow bylo 24 (bo kazdy ma po 4 nogi)
3 2 3
2010-03-07T17:15:06+01:00
192 - liczba nóg
g-liczba gęsi
2g-liczba nóg gęsi
4k - liczba nóg królika
2j- liczba nóg kury

4k=2g+2j
4k+2g=2*2j
4k+2g+4j

4k=2g+2j
4k=2g+4j
_________+
8k=6j
6j=8k
j=⁴₃k

4k=2g+2+⁴₃k
2g+4k+2j=192

2g+4k+2⁴₃k=192
4k=2g+⁸₃k
2 1 2