Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:17:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
Al(No3)3--------Al(+III), N(+V), O(-II)
Ca3(PO4)2-----Ca(+II), P(+V), O(-II)
HNO3-----------H(+I), N(+V), O(-II)
MgS-------------Mg(+II), S(-II)

B)
HClO4----------H(+I), Cl(+VII), O(-II)
SiO2------------Si(+IV), O(-II)
HBr------------H(+I), Br(-I)
NaH-----------Na(+I), H(-I)

c)
Zn2+----------Zn(+II)
Cu+-----------Cu(+I)
No tak, zgadzam się co do Hclo4. w odpowiedziach pazdry jest błąd.
2010-03-07T17:18:05+01:00
Oblicz stopnie utlenienia pierwiastkow w podanych cząsteczkach lub jonach:
a) Al(No3)3; Al=III, N=V; O=-II
Ca3(PO4)2; Ca=II; P=V; O=-II
HNO3; H=I; N=V; O=-II
MgS; Mg=II; S=-II



B)
HCLO4; H=I; Cl=VII, O=-II
SiO2; Si=IV, O=-II
HBR; H=I, Br=-I
NaH; Na=I; H=-I


c)Zn2+ = II
Cu+ =I
3 3 3