Ile zwojów powinno posiadać uzwojenie wtórne transformatora przetwarzającego napięcie przemienne o wartości maksymalnej 200 V na napięcie przemienne o wartości maksymalnej 20 V, jeżeli uzwojenie pierwotne tego transformatora ma 100 zwojów ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:14:20+01:00
U1=200V
U2=20V
N1=100 zwojów
N2=?
-------------------------------------------
U2/U1=N2/N1
N2=U2*N1/U1=20V*100/200V=10 zwojów
1 5 1
2010-03-07T17:16:14+01:00
U2= 200V
U1= 20V
N1=100 zw
N2=?
U1/N1=U2/N2
20/100 = 200/N2
20N2= 20000
N2= 1000zw.
2 3 2
  • Magd
  • Początkujący
2010-03-07T17:18:14+01:00
Z1=100zwojów
z2=x
U1=200V
U2=20V

100/x=200/20
(proporcje)
100*20=200x
200x=2000/ :200
x=10

z2=10
1 5 1