Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-21T20:47:27+02:00
P=pi*r2*alfa/360
a) P=100pi*1/4=25pi
b)P=100pi*135/360=37,5pi
c)P=100pi*225/360=62,5pi
9 3 9
2009-10-21T20:51:52+02:00
To bardzo łatwe jest taki wzór na pole wycinka koła p= kąt alfa dzielone przez 360 stopni razy pi rkwadrat zad.1 p=90/360 razy pi r kwadrat =1/4 razy pi razy 10cm²=25πcm ² zad.2 =13/360×π×10²=1300/360π≈3,61πcm² zad.3 =225/360×π×10²=62,5πcm ²
6 3 6
2009-10-21T22:22:58+02:00
Α-alfa

Pw=πr²α/360°

a)Pw=π100*90°/360°
Pw=π25*1/1
Pw=25π

b)Pw=π100*135°/360°
Pw=π5*45/6
Pw=225π/6
Pw=37 3/6π
Pw=37 1/2π
Pw=37.5π

c)Pw=π100*225°/360°
Pw=π25*15/6
Pw=375π/6
Pw=62 3/6π
Pw=62 1/2π
Pw=62.5π
8 4 8