Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:28:52+01:00
Oblicz Cp roztworu otrzymanego po rozpuszczeniu 1 czasteczki sacharozy w 10 czasteczkach wody.

sacharoza = C₁₂H₂₂O₁₁
M=12*12+22*1+11*16=342 g/mol

woda=H₂O
M=18 g/mol

ms=342g => bo została użyta tylko 1 cząsteczka
mw=10 * 18=180g => bo zostało użytych 10 cząsteczek wody.

mr=ms+mw=342+180=522g

Cp=(ms/mr)*100%=(342/522)*100%≈65,5%

Pytania, wątpliwości? Priv ;)
2010-03-07T19:11:56+01:00
Masa sacharozy =342 g/mol
masa wody =18 g/mol
masa substancji=342 g
masa roztworu = 180 g + 342 g = 522 g.
Cp=masa substancji /masa roztworu * 100 %
342 / 522 *100% = 65,51%