Odpowiedzi

2010-03-07T17:30:50+01:00
Tasiemiec nieuzbrojony:
jaja tasiemca w pokarmie dla np krowy -> połknięcie jaja przez krowę -> z jaja uwalnia się larwa (onkosfera -> onkosfera przenika do krwi i różnych narządów -> onkosfera przyjmuje postać wągra -> zjedzenie mięsa z wągrami przez człowieka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:32:05+01:00

wydalenie członu wypełnionego jajami przez żywiciela ostatecznego - czlowieka
zjedzenie jaja przez żywiciela pośredniego - świnię
w przewodzie pokarmowym żywiciela pośredniego z jaj wydostaje się onkosfera - larwa
onkosfera przebija scianki jelita, dostaje się do naczyń krwionośnych i z krwią wędruje do mięśni
w mięśniach osadza się, otarbia i przekształca w wągra - postać larwalną tasiemca, którą zaraża się człowiek
po zjedzeniu mięsa z wągrami przez żywiciela ostatecznego - czlowieka, w jego przewodzie pokarmowym następuje rozpuszczenie otoczki, a tasiemiec osadza się w jelicie cienkim i zaczyna produkować człony





1 5 1