Wojtek wybierajac sie wraz z kolegami na wycieczke w gory zabral ze soba cztery tabliczki czekolady. obliczyl ze jesli kazdemu koledze da po trzy czwarte tabliczki to dla niego zostanie jedna czwarta tabliczki. ilu kolegow wyruszylo z wojtkiem na wycieczke

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:27:55+01:00
1/4=0.25
3/4=o.75
4 czekolady

4-0.25=3.75
3.75/0.75=5

Odp: Razem z Wojtkiem było 5 kolegów
2010-03-07T17:29:05+01:00
Poszło z nim 3 kolegów

miał ₄⁴ oddał ₄³ została ¹₄



1 1 1
2010-03-07T17:38:25+01:00
(4-³/₄) : ³/₄= (3⁴/₄ - ³/₄)*⁴/₃= 3¹/₄ * ⁴/₃= ¹⁵/₄ * ⁴/₃ = 5 <----- prawidłowy matematyczny zapis

Odp. Z Wojtkiem na wycieczkę wybrało się 5 chłopców