Odpowiedzi

2010-03-07T17:28:17+01:00
X - buraki
5x - ziemniaki
x+120kg - kapusta

x+5x+x+120kg=1800kg
7x=1800kg-120kg
7x=1680kg |/7
x=240kg

5*240kg=1200kg
240kg+120kg=360kg

240kg+1200kg+360kg=1800kg

Odp. Zebrano 1200kg ziemniaków, 240 kg buraków i 360 kg kapusty.
2010-03-07T17:29:36+01:00
X - ilość buraków
5x - ilość ziemniakow
x + 120 - ilośc kapusty
x + 5x + x + 120 = 1800
7x = 1800 - 120 = 1680
x = 1680/7 = 240 kg
5x = 5 razy 240 = 1200 kg
x + 120 = 240 + 120 = 360 kg
odp
buraki 240 kg , ziemniaki 1200 kg , kapusta 360 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:33:11+01:00
X- ilosc ziemniaków
y-ilość buraków
z-ilosc kapusty

ziemniaków jest 5razy wiecej niz buraków więc:
x=5y
kapusty jest o 120kg wiecej niz buraków więć:
z=120+y

x+y+z=1800
teraz za x i z podkładamy :
5y +y+120+y =1800
7y=1800-120
7y=1680
y=240

x= 5y= 5×240=1200
z=120+240=360