Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:34:08+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Y=ax+b - wzór ogólny funkcji (trzeba podstawic x i y)

A: 1=-4a+b
B: 7=8a+b
C: 5=11a+b

Układ równań z A i B
1=-4a+b
7=8a+b (odejmujemy górę od dołu)

6=12a |:12
a = 0,5
b = 7-4=3

C: 5=11*0,5+3
5=5,5+3 (nie równa się - nie należy do wykresu)
A: 1=-4*0,5+3
1=-2+3 (zgadza się)
B: 7=8*0,5+3
7=4+3 (zgadza się)

Odp. Punkty A i B należą do wykresu tej samej funkcji, ale C już nie.
106 2 106
2010-03-07T17:35:37+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A=(-4;1)
B=(8;7)
C=(11;5)

y=ax+b

1=-4a+b /*2
7=8a+b

2=-8a+2b
7=8a+b

9=3b
b=3
a=½

y=½a+3
5=½*11+3
5=5,5+3
5≠8,5

odp. Te punkty nie są współliniowe.
53 3 53