Odpowiedzi

2010-03-07T17:42:47+01:00
X- kąt pomiędzy ramionami-----40
X+30 - kąt między podstawą a ramieniem-----40+30=70


X+30+x+30+x = 180
3x+60=180/-60
3x=120/3
x=40


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:45:44+01:00
X+(x+30stopni)+(x+30stopni)
3x+60stopni
180stopni-60 stopni=120stopni
120stopni/3=40stopni
x=40stopni

40stopni+30stopni=70stopni
70stopni*2=140stopni
140stopni+40stopni=180stopni

kąty przy podstawach mają po 70stopni
a kąt między ramionami ma 40stopni