Cytat z zeszytu:
"Wykonaj plan powstania styczniowego. Na postawione pytania postaw odpowiedzi.
-Dlaczego powstanie wybuchło?
-Kto je zorganizował?
-Kiedy powstanie wybuchło?
-Przebieg działań zbrojnych?
-Jak długo trwało i jak się zakończyło?
-Represje po upadku powstania?"

Daję 40
Z góry dziękuję

2

Odpowiedzi

2010-03-07T17:43:03+01:00
Spowodowane narastającym rosyjskim terrorem wobec polskiego biernego oporu, wybuchło 22 stycznia 1863 w Królestwie Polskim
miało charakter wojny partyzanckiej stoczono ok. 1 200 bitew i potyczek, mimo początkowych sukcesów zakończyło się klęską powstańców, Po upadku powstania styczniowego carskie władze zlikwidowały odrębność Królestwa Polskiego, które odtąd było zwyczajną prowincją rosyjską (Kraj Przywiślański). Nastąpiła także wzmożona, brutalna rusyfikacja Polaków. Wielu uczestników powstania zesłano na Syberię, skonfiskowano liczne dobra szlacheckie. Polacy nie mogli nabywać ziemi na Litwie na własność. Utrzymywano także stan wojenny.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:46:06+01:00
1. W styczniu 1863 roku oglossszono branke.czyli przymusowy pobor meczyzn do wojska carskiego. do armii wcielic chciano przede wszystkim mlodziez zwiazana z organizacjami patriotycznymi. mlodzi ludzie aby uniknac poborow uciekali do lasu.a zwolennicy walki z rosjanami rozpoczeli w 22 stycznia 1864 roku powstanie.

2.rosjanie

3.22 stycznia 1863 rok

4.schwytali dyktatora romualda traugutta

5.Powstanie styczniowe bylo dla polakow kleska

skutki powstania: patrioci biaracy udzial w powstaniu styczniowym zostali surowo ukarani przez rosjan.ci ktorych schwytano trafili do wiezien lub zostali skazani na smierc..


Mam nadzieje ze pomoglam !!!!
1 4 1