Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:44:03+01:00
X - cena dużego haczyka
x-0,07 - cena małego haczyka

8*x+6(x-0,07)=3,50
8x+6x-0,42=3,50
14x=3,92 |:14
x=0,28
0,28-0,07=0,21

Odp. Duży haczyk kosztował 28 groszy, a mały 21 groszy.
2010-03-07T17:51:11+01:00
X -duży haczyk
y-mały haczyk

y+0.07= x
8x+6y=3.50

8(y+0.07) +6y= 3.50

8y+0.56+6y=3.50 /- 0.56
14y=2.94 /:14
y= 0.21
x=0.21+0.07

y=0.21
x=0.28

Odp. Duży kosztował 28gr a mały 21gr.

Pzdr:)