Uczniowie postanowili pomalować w klasie blaty ławek. każda ławka ma blat w kształcie prostokąta o wymiarach 0.6 m na 1 m. jedna puszka farby farby przy malowaniu pierwszej warstwy wystarcza na 12 m^2 powierchni a na gruga warstwe zuzycie jest o polowe mniejsze. na polowe ilu lawek wystarczy jedna puszka farby, zakladajac ze kazda jest malowana dwukrotnie?

2

Odpowiedzi

2010-03-07T18:29:36+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:44:10+01:00

a-ilość pomalowanych blatów

0.6a+1\2*0.6a=12m2
0.9a=12m2|:0.9
a=13.3(3)
odp: jedną puszką farby można pomalować 13 blatów .