Odpowiedzi

2010-03-07T17:47:17+01:00
1Jaką wysokośc na trójkąt równoboczny którego bok ma długość 6 cm .
Odp:5,5cm
2. oblicz pole prostokąta którego jeden bok na długośc 2 ,a przekatna na długośc 8
odp:15cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:47:53+01:00
1 .
a=6cm
1/2a=3cm

6² - 3²=36 - 9= 27 (z pitagorasa)

pierwiastek z 27 = 5,196152423....

odp.: wysokosc jest rowna ok. 5cm
-------------------------------------------------------------
2.
8²=64
2²=4

64-4 =60
pierwiastek z 60=7,745966692

pole= 2 * 7,745966692 = 15,49193338
odp :pole prostokąta to ok. 15,5cm²
1 5 1
2010-03-07T17:48:29+01:00
1 .
a=6cm
1/2a=3cm

3²+6²=9+36= 45
odp.: wysokosc jest rowna ok. 6,7cm

2.
8²=64
2²=4

64-4 =60

pole= 2 * 7,7 = 15.7cm2
odp :pole prostokąta to ok. 15,5cm2