Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:45:53+01:00
Obw=2a+2b
a - pierwszy bok
b=a+5 - drugi bok

2a+2(a+5)=34
2a+2a+10=34
4a=24 |:4
a=6cm
b=6+5
b=11cm

Odp. Boki tego prostokąta mają długość 6cm i 11cm.
1 5 1
2010-03-07T17:46:40+01:00
A-jeden bok 6cm
a+5 -drugi bok 6+5=11cm

2(a+a+5)34
2a+2a+10=34
4a=34-10
4a=24 /:4
a=6

Odp. Jeden bok ma 6cm a drugi 11cm.
Pozdrawiam. :)
2010-03-07T17:46:46+01:00
X-dl. I boku
x+5-dł. II boku
34-obwod

Obw=2*x+2*(x+5)
Obw=2x+2x+10

2x+2x+10=34
4x+10=34 /-10
4x=24 /:4
x=6[cm]-dł. I boku

x+5=6cm+5cm=11cm-dł II boku

Boki tego prosotkata to 6cm i 11cm ;))
1 5 1