1. Zredaguj list oficjalny z prośbą do władz miasta o pomoc w organizacji zbiórki pieniędzy na leczenie koleżanki. (półtorej strony w zeszycie)

2. Zredaguj list oficjalny do lokalnej gazety. Poinformuj w nim o zbiórce książek do szkolnej biblioteki, prowadzonej przez uczniów Twojej szkoły wśród mieszkańców miasta. Poproś redakcję o poparcie akcji i opisanie jej na łamach gazety. (półtorej strony w zeszycie)

Pamiętaj o poprawnym zapisie graficznym listu oficjalnego.

2

Odpowiedzi

2010-03-07T18:26:46+01:00
Przepraszam ale zrobię tylko zad 2, ponieważ to robiłam w szkole...na pewno dobrze

Dęblin, dn. 7.03.2010r.
Uczniowie Szkoły Podstawowej
(adres szkoły)
Redakcja "Twojego głosu"
ul. Żytnia 5
08 - 500 Ryki

Szanowna Redakcjo!
Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr.... w ............ Organizujemy zbiórkę książek do biblioteki szkolnej.
Zwracamy się z prośbą o nagłośnienie i rozpropagowanie naszej akcji wśród mieszkańców regionu.
Z góry dziękujemy a pomoc. Wierzymy, że dzięki Waszej gazecie akcja się powiedzie.
Z poważaniem
Uczniowie Szkoły
Podstawowej nr...
w ......

Przepraszam za złą formę ale sam komputer tak poprawia chyba wiesz jak powinno to wyglądać?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:07:12+01:00
Wiesz jak ma wyglądać list więc tak napiszesz bo tutaj na zadane.pl tak nie mozna bo sie samo ustawia


Zad.1

Do Szanownego Pana Burmistrza Miasta Łodzi

Witam,
nazywam się Ewa Sąsiadek i chodzę do klasy 6 "a" w SP6 w Łodzi. Piszę do Pana z prośbą, za którą stoję ja, dyrekcja, wychowawczyni, klasa 6"a" i nasza koleżanka Ola.
Ola jest świetną koleżanką, zawsze wesoła. Niestety, pół roku tem miała wypadek samochodowy. W tym wypadku zginęła jej półtoraroczna siostrzyczka. Rodzice lekko poturbowani, a ona ucierpiała strasznie. Na skutek uderzenia w drzewo, sampchód dachował ze stromej skarpy. Ola uderzyła głową w szybę rozcinając sobie twarz i uszkadzając oczy. Oprócz tego ma złamany kręgosłup. Lekarze zoperowali jej oczy i zapowiada się, że Ola bedzie ponownie widzieć. Operację tą zafundowała organizacja WOŚP. Jednak operacji kręgosłupa nie może zafundować.
W szkole zorganizowaliśmy zbiórkę dla Oli. Zebraliśmy ponad 1.000.000 zł, ale sama operacja tyle kosztuje. Rehabilitacja kosztuje drugie tyle.
Piszemy z prośbą, by Pan, Panie burmistrzu wspomógł nas w naszej zbiórce. Nie musi to być ta kwota, ale jakaś namiastka tej kwoty, byśmy mogli wręczyc ją szpitalowi.
Z poważaniem,
Ewa Sąsiadek, wychowawczyni, dyrekcja, klasa 6"a" i Ola wraz z rodzicami.


Zad.2
Józefów, dn. 11.022009.
Uczniowie Szkoły Podstawowej
nr.8 w Józefowie.
Redakcja gazety "Świat druku"
ul.Kokonowa 25/8a
26 - 360 Inowrocław

Szanowna Redakcjo "Świata druku"!
Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr.8 w Józefowie.Organizujemy zbiórkę książek do biblioteki szkolnej.
Wraz z dyrekcja prosimy o opisaniu w gazecie naszej akcji. Nie musi być duzo.
Z góry serdecznie dziękujemy za pomoc w akcji..
Z poważaniem
Uczniowie Szkoły
Podstawowej nr8
w Józefowie.


to wszystko powymyslane. jeżeli chcesz możesz pozmieniać nazwy itd.
1 5 1