Jesli ktos ma ksiazke do 2 gim Matematyka 2 to sparwdzi zadanie 16/110 a jesli nie to podam tresc?

Bartek i tata Bartka maja razem 45lat . Gdy urodzil sie Bartek , jego tata mial 25 lat. Ile lat ma Bartek a ile tata ? zadanie trzeba rozwiazac przy pomocy ukladu rownan

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:54:20+01:00
B-wiek Bartka
t-wiek taty

b+t=45
b+25=t

b=45-t
45-t+25=t

b=45-t
-t-t--25-45

b=45-t
-2t=-70 |:(-2)

b=45-t
t=35

b=45-35
t=35

b=10
t=35

Odp:Bartek ma 10 lat a tata 35

2010-03-07T17:54:26+01:00
Tata 35 lat bartek 10:)

B+T=45
B+25=T

B+T=45
B-T=-25

2B=20/:2
B=10
B+T=45
10+T=45
T=35