Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:55:16+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) wodorotlenku rubidu
2Rb + 2H₂O--->2RbOH + H₂
Rb₂O + H₂O--->2RbOH

b) wodorotlenku strontu
Sr + 2H₂O--->Sr(OH)₂ + H₂
SrO + H₂O--->Sr(OH)₂
6 5 6
2010-03-07T17:57:27+01:00
Rb₂O + H₂O -> 2RbOH
2Rb + 2H₂O -> 2RbOH + H₂

Sr + 2H₂O -> Sr(OH)₂ +H₂
SrO + H₂O -> Sr(OH)₂
2 5 2