Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T17:58:27+01:00
Dane:
a = 3 [m/s²]
t = 10 s
Rozw.:
a = V/t
V = a × t = 3 [m/s²] × 10 s = 30 [m/s]
S = a × t² /2 = 3 [m/s²] × (10 [m/s])² / 2 = 150 m
1 5 1
2010-03-07T17:59:30+01:00
A = 3 m/s^2
a=(vk-vp)/t
vk - prędkość końcowa
vp - prędkość początkowa = 0 m/s rusza z miejsca
t- czas

zatem a=vk/t vk=a*t = 3*10 = 30 m/s

s=at^2/2 = 3*10^2/2 = 3*100/2 = 300/2 = 150 m
* oznacza razy
^ oznacza to potęgi
/ kreska ułamkowa
1 2 1
2010-03-07T18:03:15+01:00
Dane:
a=3m/s²
t=10s
vp=0 km/h

szukane:
vk=?
s=?

a=(vk-vp)/t */t
at=vk-vp +/vp
at + vp =vk
vk= 3m/s² * 10s + 0 = 30m/s ---->wynik1

s=1/2 * a * t²=1/2 * 3m/s² * 10²s²=
=1,5 m *100=150m------>wynik2