Klasa 5

Ćw.5.
Uzupełnij podane zdania.

Formy ... czasownika wskazują osobę i liczbę.
Formy ... czasownika nie informują, kto wykonuje daną czynność.
Bezokolicznik to ... forma czasownika. Kończy się
on na -...(chyba ć ), -c, -źć lub -ść.

3

Odpowiedzi

2010-03-07T18:03:07+01:00
Formy osobowe czasownika wskazują osobę i liczbę.
Formy bezosobowe czasownika nie informują, kto wykonuje daną czynność.
Bezokolicznik to bezosobowa forma czasownika. Kończy się
on na -no, -c, -źć lub -ść.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:03:27+01:00
Formy osobowe czasownika wskazują osobę i liczbę .
Formy nieosobowe czasownika nie informują , kto wykonuje daną czynność.
Bezokolicznik to nieosobowa forma czasownika . Kończy się on na :-no ,- ć,- c , -źć lub- ść .
np. biec , jeździć , iść .
prosze o naj .. :))
18 3 18
2010-03-07T18:03:27+01:00
Formy osobowe wzkazują osobe i luczbę.
Formy niemęskoosobowe nie informują, kto wykonuje daną czynność.
Bezokolicznik to nieosobowa forma czasownika.Kończy się ona na ć lub c. np:kochaĆ,bieC.
:) pozdro. proszę o naj (;; ;*
7 3 7