Potrzebuje dokładnych (najlepiej w punktach) rozwinięć tematów:
a. Przyczyny starzenia się społeczeństw Europy.
b. Gęstość zaludnienia w Europie +obszary o dużej i małej gęstości (przyczyny)
c. rejony aktywnie sejsmiczne w Europie i przyczyny.
d. Przyczyny niskiej produktywności rolnictwa w Europie ŚR. i WSCH.
e. Obszary uprawy w Eurpie:
buraka cukrowego
ziemniaka
żyta
oliwki
słonecznika
winorośli
f. Obszary występowania:
ropy naftowej
węgla kamiennego
rud żelaza
gazu ziemnego

PS WSZYSTKO DOTYCZY EUROPY.
PS ZRÓB PRZYNAJMNIEJ 4 PKT!

dużo punktów i dziękuję z góry.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:39:33+01:00
A) W ostatnich latach Europa jest w stanie niżu demograficznego , ponieważ w Europie najabrdziej popularnym modelem rodziny jest 2+1 co może doprowadzić iż społeczeńśtwo Europejskie bedzie musiało coraz to dłużej pracować na zasłużoną emeryture , przyczyna tego wszystkiego jest taka że ludzie chcą żyć coraz to wygodniej , a małe rodziny równa się mijesze wydatki na ich utrzymanie .

b) Największe zaludnienia odnotowuje się w w wielkich miastach europy takich jak Londyn, Paryż czy Moskwa , główną przyczyną tego zagęszczenia jest łatwiejszy dostęp do pracy w wielkich miastach i wieksze możliwosci zarobku niż na prowincjach i miejszych miastach . Wilekie miasta powstały w skutek urbanizacji która zaczeła się w latach 60'

c) rejony górnicze

d) w Europie wsch. i śrd. znajdują się państwa niegdyś należące do bloku wschodniego , i to jest jedna z głównych przyczyn która zacofała rolnictwo na tych rejonach , gdy w krajoch zachodnich stawiano na wilekie nowoczesne gospodarstwa rolne z nowczesnymi maszynami w bloku wschodnim rolictwo nalezało do państwa , a obywatele tak jakby pełnili pańszczyzne , tym samym nie starali się jak sie należy bo to wszystko było wspólne , a nie osobiste , były także gospodarstwa prywatne , ale wieszosć z nich były bardzo małe i nie były nastawione na produkcje jednego produktu tylko kazdego po torche

f) najwieksze złoża ropy naftowej w europie znajdują się w Rosji ,a także Wielkiej Brytani na niewielkich wysepkach znajdujących się do okoła wyspy , znaczny procent posiada także Norwegia , mała częśc znajduje sie także i w Polsce .


Reszta surowców - najwieksza ilosc znajduje się w Europie środkowiej i wschodniej
1 5 1
  • k95
  • Rozwiązujący
2010-03-07T21:48:33+01:00
A) Społeczeństwo Europy często decyduje się na tylko jedno dziecko lub wcale. Rośnie liczba ludzi starszych maleje liczba rodzących się dzieci. Kobiety nie chcą macierzyństwa, ponieważ uważają, że kariera zawodowa jest ważniejsza.
b) Średnie zaludnienie Europy wynosi: 64 os./ km2 z Europejska częścią Rosji- 34os./km2
Największa gęstość zaludnienia jest w Monako, Gibraltarze, Malcie.
c)
d) Przyczynami jest słaba gleba, mała liczba ludzi, którzy chcą pracować w rolnictwie, małe zarobki.
e)buraki cukrowe- Polska, Hiszpania, Francja, Niemcy, Węgry, Rumunia
ziemniak- Polska,
żyto- cała Europa
oliwka- Hiszpania
słonecznik-
winorosl-
f) ropa naftowa- Morze Północne
wegiel kamienny- Polska
rud żelaza- Rosja, Polska
gaz ziemny- Rosja, Polska
1 5 1