Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:09:04+01:00
Dane:
H = 15m
h= 0,25H
Rozw.:
Epmax = Ep +Ek
mgH = mV²/2 + mgh
dzielimy przez m
gH = V²/2 + gh
gH = V²/2 + g 0,25H
mnożymy przez 2
2gH = V² + 0,5 gH
V² = 2gH - 0,5 gH
V² = 1,5 gH
V = √1,5 gH (po prawej stronie wszystko jest pod pierwiastkiem)
V = √1,5 × 10[m/s²] × 15 m = √225[m²/s²] = 15 m/s
1 5 1
2010-03-07T18:14:11+01:00
Dane:
H=15[m];
g=10[m/s2];
0,25H=0,25*15=3,75[m];
h=15-3,75=11,25[m];
Wzór:
V=pierw.2gh;
V=pierw.2*10*11,25;
V=pierw.225;
V=15[m/s].
Odp.V=15[m/s].
5 4 5