Odpowiedzi

2010-03-07T18:08:00+01:00
L=24
bok=6
podstawa=8
bok=10
2010-03-07T18:09:27+01:00
Sadzac po zapisie zadania, jeden z bokow jest dluzszy o 2, drugi krotszy o 2, a trzeci bok jest niewiadoma "x".

rozwiazanie:
0b = 24
(x+2) + x + (x-2) = 24
3x = 24
x=8

stąd:

1bok = 8-2 = 6
3bok = 8
2bok = 8+2= 10

odp. boki tego trojkata maja dlugosc 6,8,10.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:12:08+01:00
X+2 pierwszy bok
x-2cm drugi bok
x trzeci bok
24:3=8
8+2=10cm pierwszy bok
8-2=6cm drugi bok
8cm trzeci bok
1 1 1