Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:21:26+01:00
S = 20m
g = 10 m/s²
v = ?

spadek swobodny czyli ruch jednostajnie przyspieszony

s = 1/2 * g * t² -> t = √(2*s/g)
v = g* t
v = g * √(2*s/g)
v = 10 * √4
v = 20 m/s



2010-03-07T18:30:00+01:00
H=20m
v=?
E KINETYCZNA=E POTENCJALNA
m•v²:2=m•g•h/:m
v²:2=g•h/:2
v²=2gh
v²=2•20•10
v²=400
v=20

odp: predkość w momencie uderzenia o powierzchnie ziemi wynosi 20m/s