Odpowiedzi

2010-03-07T18:26:34+01:00
P prostokata = 250m * 400m = 100000 m2
Bok trojkata = 450m - 250m = 200m
P trojkata = 1/2a * h
P trojkata = 1/2 200m * 400m = 100m * 400m = 40000m2
P calej figury = 100000m2 + 40000m2 = 140000m2 = 14ha

Ile ton pszenicy rolnik zebral z calego pola ?
14ha * 4.5t =63t
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:27:46+01:00
Pole: 1/2(jedna druga)x(250+450)x400=1/2x700x400=350x400=140000m2(kwadratowych)

z 1h ma 4,5 tony
10000m2=1h

140000m2=14h

4,5tx14h=63t

Odp. Rolnik z całej działki (14h ma działka) zebrał 63 tony pszenicy.

ps. to ,,t" to są tony, a to ,,h" to hektar

Mam nadzieję, że pomogłam. Liczę na naj.
1 5 1