Odpowiedzi

2010-03-07T18:16:54+01:00
Przemiana pokoleń



rozwija się z zarodni,
może być jednako- lub różnozarodnikowy,
zielony,
samożywny,
płaski, plechowaty,
przytwierdzony do podłoża za pomocą chwytników,
na jego spodniej stronie znajdują się rodnie i plemnie.

4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:32:28+01:00
ROZMNAŻANIE PAPROTNIKÓW:

1. Liście:
^bardzo duże,
^dobrze wykształcone o złożonej budowie,
^zbudowane z blaszki i ogonka,
^młode - zwinięte
^trofofil może być równocześnie sporofitem
2.Łodyga:
^najczęściej kłącze (podziemna),
3.Zarodnie:
często zebrane w kupki przykryte zawijką na trofofilu.


Mam nadzieję, że pomogłam :))
7 1 7