Odpowiedzi

2010-03-07T18:20:05+01:00
Jest to gatunek zagrozony.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:20:54+01:00
Połowy ryb morskich zmniejszyły się na świecie prawie o połowę. W Polsce ten spadek jest ponaddziesięciokrotny. Zapaść w rybołówstwie oznacza wzrost cen. Podczas gdy w ostatnich pięciu latach ceny ryb wzrosły dwukrotnie (kilogram filetów z morszczuka w 1995 r. kosztował 7,50 zł, w 2000 r. już 14 zł, zaś obecnie ponad 16 zł), inne artykuły żywnościowe zdrożały o 8-9 proc. To powoduje zmniejszenie spożycia. Zamiast drogich ryb Polacy coraz częściej kupują tanie kurczaki. W efekcie przeciętny Polak zjada średnio 6 kg ryb rocznie (o 2 kg mniej niż w 1980 r.). To cztery razy mniej niż w Europie Zachodniej oraz dziesięć razy mniej niż w Japonii.
2010-03-07T22:14:26+01:00