Proszę o pomoc... ;*)

1.Marcin przebywa autobusem 3/4 drogi do jeziora, a pozostałą część pieszo. Oblicz odległość między domem Marcina i jeziorem , jeżeli trasa, którą przebywa pieszo, jest o 8 km krótsza niż trasa którą przebywa autobusem. Zapisz obliczenia.

2.zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego:
Ola ma a lat i jest najstarsza. Renata jest o rok młodsza od oli i o dwa lata starsza od Michała. Dorota jest o 6 lat młodsza od Oli, a Paweł dwa razy młodszy od Oli. Ile rodzeństwo ma razem lat?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:37:46+01:00
Zadanie 1

x - ¾x -(¾x - 8)
x - ¾x - ¾x + 8
-½x= -8 : (-½)
x = 16km

Odp. Odległość wynosi 16km

Zadanie 2

Ola - a
Renata - a-1
Michał - a-1-2
Dorota - a-6
Paweł - a/ :2

a + (a-1) + (a-1-2) + (a-6) + (a/2) = a+a-1+a-1-2+a-6+a/2 = 4,5a-10


2010-03-07T18:47:21+01:00
Zad.1
x-¾x-(¾x-8)=0
x-¾x-¾x+8=0
-½x=-8/:(-½)
x=16km

16:4=4km
3/4 z 16=12km
12-4=8km
Odp.Odległość między domem Marcina a jeziorem wynosi 16km.

Zad.2
a- lata Oli
a-1- lata Renaty
a-3- lata Michała
a-6 -lata Doroty
1/2a-lata Pawła

a+a-1+a-3+a-6+a/2=4,5a-10

Chyba tak ale nie jestem pewna.