Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:23:28+01:00
Scena – przestrzeń (podwyższenie) w budynku teatralnym przeznaczone dla wystawiania utworów.

Akt – przedstawienie nagiego ciała ludzkiego w sztuce, zazwyczaj wykonane w oparciu o studium z żywego modela.

proszę bardzo.
7 2 7
2010-03-07T18:23:31+01:00
Scena – przestrzeń (podwyższenie) w budynku teatralnym przeznaczone dla wystawiania utworów. Na przestrzeni dziejów nowożytnych ukształtowały się różne odmiany scen:

* pudełkowa (włoska) – oddzielona jest od widowni kurtyną i rampą
* otwarta (estradowa) – pozbawiona kurtyny, może być otoczona widownią z trzech stron. Ten rodzaj sceny wywodzi się z teatru elżbietańskiego
* en ronde - w kształcie koła lub czworoboku, otoczona jest widownią z czterech stron.

Akt, łac. actus – przedstawienie nagiego ciała ludzkiego w sztuce, zazwyczaj wykonane w oparciu o studium z żywego modela. Akt jest jednym z najważniejszych tematów malarskich i fotograficznych w dziejach sztuki, oraz podstawowym tematem rzeźby. Akt może pojawić się jako samodzielny temat, bądź jako część większej kompozycji. Jest uważany za podstawę artystycznego wykształcenia.
7 2 7
2010-03-07T18:23:40+01:00
Scena to część aktu która znajduje się w innym miejscu i jest odgrywana przez inne osoby
akt to coś takiego jak następny rozdział. przenosi nas w inną sytuację i inny czas niż akt poprzedni
7 2 7